• 210-2896892
  • gdaspete@aspete.gr
  • Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Κεντρικό Κτίριο, Παλιά Βιβλιοθήκη
Δράσεις & Εκδηλώσεις
ΟΤΕ: Στιγμιότυπα από την Ημέρα Καριέρας στις Τηλεπικοινωνίες

ΟΤΕ: Στιγμιότυπα από την Ημέρα Καριέρας στις Τηλεπικοινωνίες

Η Ημέρα Καριέρας στον ΟΤΕ και τις τηλεπικοινωνίες είχε σκοπό να δώσει την ευκαιρία σε φοιτητές και φοιτήτριες της Σχολής μας, να μιλήσετε απευθείας με στελέχη του ΟΤΕ, για μία σταδιοδρομία στις τηλεπικοινωνίες. Να ρωτήσετε ότι θα θέλατε να μάθετε για Πρακτική και Εργασία στον ΟΤΕ.

Η επίσκεψη του ΟΤΕ στην Σχολή δείχνει το αληθινό ενδιαφέρον της Εταιρίας να δεχτεί φοιτητές και φοιτήτριες από την Σχολή μας, τόσο για Πρακτική όσο και μόνιμη απασχόληση. Καθώς, προχωράει η εγκατάσταση του καινούργιου δικτύου οπτικών ινών και η ανάπτυξη των υποδομών για το 5G, σύντομα και το 6G, διαρκώς, δημιουργούνται καινούργιες ευκαιρίες εργασίας στον ΟΤΕ.

Μία σταδιοδρομία στις τηλεπικοινωνίες σημαίνει την δυνατότητα απασχόλησης σε μία από τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες Γι’ αυτό, πρωταρχικά, η σταδιοδρομία στις τηλεπικοινωνίες θέλει χαρακτήρα που εκφράζεται μέσα από την θετική στάση ζωής.

Γνωρίζοντας τις τηλεπικοινωνίες, μέσα από την Ημέρα Καριέρας, ήταν η πρώτη γνωριμία με τον χαρακτήρα των τηλεπικοινωνιών και τον χαρακτήρα που απαιτείται, για μία σταδιοδρομία στις τηλεπικοινωνίες.

Η Ομάδα από τον ΟΤΕ

Οι ευκαιρίες για μία σταδιοδρομία στις τηλεπικοινωνίες υπάρχουν και είναι πολλές. Αυτή η σταδιοδρομία δίνει την δυνατότητα απασχόλησης σ’ ένα αντικείμενο που περιλαμβάνει μερικές από τις πιο καινοτόμες ιδέες στην επιστήμη των Μηχανικών και εξελίσσεται όσο καμία άλλη τεχνολογία. Όμως, λίγο πιο συγκεκριμένα, τι περιλαμβάνει και τι προσφέρει μία σταδιοδρομία στις τηλεπικοινωνίες?

Αυτός, ήταν ο σκοπός της παρουσίασης από τον ΟΤΕ στην Σχολή μας. Στην παρουσίαση, από τον Όμιλο ΟΤΕ συμμετείχαν οι:

Νίκος Σκιαθίτης, EXECUTIVE DIRECTOR NETWORK OPERATIONS

Χάρης Θωμόπουλος, HR BUSINESS PARTNER CTS

Κωνσταντίνος Παπαδέλλης, SENIOR RECRUITER

Πασχάλης Σταμπουλής, HRD Senior Specialist

Από τους Καθηγητές της Σχολής, στην Παρουσίαση συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος της ΑΣΠΑΙΤΕ, Καθηγητής Σπυρίδων Πανέτσος, ο Καθηγητής Γεράσιμος Κ. Παγιατάκης και ο Επίκουρος Καθηγητής Ιωάννης Κατσίρης.

Τηλεπικοινωνίες: Τοπίο που Αλλάζει πολύ Γρήγορα

Ο κύριος Νίκος Σκιαθίτης ξεκίνησε την Παρουσίαση με μία ιστορία, χαρακτηριστική για την ταχύτητα που αλλάζουν οι τηλεπικοινωνίες.

Ο Αϊνστάιν δίνει τα θέματα Εξέτασης στους φοιτητές του. Τότε, ένας φοιτητής παρατηρεί πως «αυτά είναι τα ίδια θέματα που δώσατε και στην εξέταση, πέρυσι. Δεν έχουν αλλάξει καθόλου».

Ο Αϊνστάιν κοίταξε πάλι τα θέματα και του είπε: «Έχεις δίκιο! Τα θέματα είναι τα ίδια με πέρυσι. Οι απαντήσεις είναι διαφορετικές».

Η ιστορία λέει πως, είτε η σχετικότητα, είτε οι ιδέες του Αϊνστάιν άλλαζαν τόσο γρήγορα, ώστε άλλες ήταν οι απαντήσεις την ώρα της εξέτασης και άλλες, λίγο μετά, όταν διόρθωνε τα γραπτά.

Κάπως έτσι, αλλάζουν και οι τηλεπικοινωνίες. Πριν ακόμα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του 5G, χρειάζεται να ξεκινήσει το 6G. Γι’ αυτό, …

Οι Τηλεπικοινωνίες Θέλουν … Χαρακτήρα

Οι τηλεπικοινωνίες περιλαμβάνουν μερικές από τις πιο καινοτόμες ιδέες στην Επιστήμη των Μηχανικών και, συνεχώς, εξελίσσονται όσο καμία άλλη τεχνολογία. Γι’ αυτόν τον λόγο, μία σταδιοδρομία στις τηλεπικοινωνίες έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον, περιλαμβάνει πολλές προκλήσεις, αλλά και ορισμένες απαιτήσεις.

Οι «τηλεπικοινωνίες θέλουν χαρακτήρα», είπε ο Νίκος Σκιαθίτης. Μέσα από την παρουσίαση, πιο αναλυτικά, επιχειρήσαμε να προσδιορίσουμε τι κάνει αυτόν τον χαρακτήρα. 

Χαρακτήρας: Το Βασικό Προσόν για μια Σταδιοδρομία στις Τηλεπικοινωνίες

Είμαι και εγώ, κάτι απ’ αυτά που έχω καταφέρει.

Οδυσσέας, Alfred Tennyson

Ν. Σκιαθίτης. Το πρώτο και πιο σημαντικό πράγμα που εξετάζουμε σ’ έναν υποψήφιο για τον ΟΤΕ είναι ο χαρακτήρας.

Όμως, τι είδους χαρακτήρα?

Ν. Σκιαθίτης. Αυτόν που βλέπουμε σ’ ένα νέο άνθρωπο που έχει ξεκάθαρους στόχους, πίστη, δέσμευση σ’ αυτούς τους στόχους, πάθος και την θέληση να τους πετυχαίνει.

Ποιο είναι το πρότυπο χαρακτήρα και αξιών για τον ΟΤΕ?

Ν. Σκιαθίτης. Είναι οι νέοι άνθρωποι με θετική στάση ζωής που καταφέρνουν να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Σαν τα παιδιά που καταφέρνουν να ξεπερνάν κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες και να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους.

Σαν τον Μιχάλη Τσαμάζ που στο Γυμνάσιο, δούλευε κρυφά από τους γονείς του, για να βγάζει τα έξοδά του και μέσα από μία μεγάλη επαγγελματική διαδρομή, χάρη στη δική του δουλειά και τις δικές του ικανότητες και μάχες, βρέθηκε από την Καισαριανή, να διευθύνει και να μετασχηματίζει τον Όμιλο ΟΤΕ στην κορυφαία εταιρία τεχνολογίας στην Ελλάδα και μία από τις πιο πρωτοποριακές στην Ευρώπη.

Δυνατότητα να Μαθαίνετε Γρήγορα και σε Βάθος

Ν. Σκιαθίτης. Όσο καινοτόμα και αν είναι η σημερινή τεχνολογία στις τηλεπικοινωνίες, σε λίγα χρόνια από τώρα, θα είναι ξεπερασμένη και θα έχει αντικατασταθεί από μία καινούργια, ακόμα πιο προχωρημένη τεχνολογία. Γι’ αυτό, βασική προϋπόθεση μίας σταδιοδρομίας στις τηλεπικοινωνίες είναι η δυνατότητα να μαθαίνετε γρήγορα και σε βάθος και να μπορείτε ν’ αναπτύσσετε τις δικές σας ιδέες και λύσεις σε προβλήματα.  

Είναι μία σύνθετη δεξιότητα που βασίζεται σε πιο απλές δεξιότητες: προσαρμοστικότητα, δυνατότητα αφομοίωσης, αλλαγή προοπτικής και δυνατότητα να βλέπουμε να πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, κίνητρο εξερεύνησης και αναζήτησης καινούργιων ιδεών.

Από την φύση μας, γράφει ο Danny Heitman, είμαστε προικισμένοι με το «δημιουργικό υπερβατικό», την εσωτερική παρόρμηση να εξερευνούμε και ν’ ανακαλύπτουμε τον κόσμο. Για μια καριέρα στις τηλεπικοινωνίες, χρειάζεται ν’ αναπτύξουμε αυτή την εσωτερική τάση για εξερεύνηση και να την στρέψουμε στο αντικείμενο των τηλεπικοινωνιών.

Εδώ, είναι ο ρόλος και η σημασία των σπουδών που έχουν σκοπό να ενθαρρύνουν την διανοητική αναζήτηση και να δώσουν μία ολοκληρωμένη εκπαίδευση στην Επιστήμη των Μηχανικών και μέσα απ’ αυτή, την δυνατότητα να κατανοούμε σύνθετες έννοιες και να τα βγάζουμε πέρα με δύσκολα προβλήματα.

Πως, διαπιστώνετε την ικανότητα σ’ έναν υποψήφιο, να μπορεί να μαθαίνει γρήγορα?

Π. Σταμπουλής. Δεν χρειάζονται ψυχομετρικά tests, ούτε Αναλυτική για να καταλάβουμε, αν ένας υποψήφιος μπορεί να μαθαίνει γρήγορα ή όχι.

Όσα, μέχρι τώρα, έχει καταφέρει μιλάν γι’ αυτό. Για παράδειγμα, ο χρόνος των σπουδών.

Αν, έγκαιρα έχει ολοκληρώσει τις σπουδές είναι μία πολύ καλή ένδειξη πως μπορεί να μαθαίνει γρήγορα.

Αντίθετα, όταν, χωρίς σοβαρό λόγο, οι σπουδές ξεπερνούν πολύ τον κανονικό  χρόνο, δείχνει έλλειψη στόχου και θέλησης και λειτουργεί αρνητικά για έναν υποψήφιο.

Δημιουργικότητα: Η πιο Βασική Δεξιότητα για έναν Μηχανικό

Ο κόσμος ανήκει σ’ αυτούς που τον επανασχεδιάζουν

Μιχάλης Τσαμάζ, CEO Όμιλος ΟΤΕ

Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά ενός μηχανικού. Μπορεί όχι τον κόσμο. Αλλά, να σχεδιάζει συστήματα. Εξάλλου, ο κόσμος δεν αλλάζει μονομιάς, αλλά, μέσα από μικρές αλλαγές που, σταδιακά, διαμορφώνουν το καινούργιο προφίλ του.

Δημιουργικότητα δεν είναι μόνον να λύνεις σύνθετα προβλήματα. Δημιουργικότητα μπορεί να υπάρχει και στην λύση ενός πιο απλού προβλήματος. Η δημιουργικότητα δεν έχει να κάνει με το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι το πρόβλημα που επιχειρούμε να λύσουμε. Αλλά, με το πόσο πρωτότυπη και έξω από τα συνηθισμένα, είναι η λύση που προτείνουμε.

Δημιουργικότητα είναι ένας άλλος τρόπος σκέψης. Η δυνατότητα να βλέπουμε τα πράγματα από μία διαφορετική οπτική γωνιά. Να έχουμε καινούργιες ιδέες και να βρίσκουμε λύσεις σε μικρά ή μεγάλα προβλήματα.  

Πόσο, όμως, δημιουργική είναι η δουλειά ενός Μηχανικού στον ΟΤΕ?

Ν. Σκιαθίτης. Ένας Μηχανικός στον ΟΤΕ χρειάζεται να λύνει προβλήματα σε καθημερινή βάση. Επομένως, η δουλειά του περιλαμβάνει δημιουργικότητα. Ένα απλό παράδειγμα είναι η λύση που ένας Μηχανικός μας πρότεινε για το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των καλωδίων στα ΚΑΦΑΟ.

Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας στο εσωτερικό του ΚΑΦΑΟ μετράει την θερμοκρασία και στέλνει την μέτρηση στα κεντρικά του ΟΤΕ. Αν ανέβει η θερμοκρασία στο εσωτερικό, μπορεί να οφείλεται στην υπερθέρμανσης των καλωδίων. Τότε πρόκειται για βλάβη και χρειάζεται να ελεγχθεί.

Μπορεί, όμως, η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός ΚΑΦΑΟ να μην οφείλεται σε βλάβη, αλλά να έχει ανέβει εξαιτίας της υψηλής εξωτερικής θερμοκρασίας.

Μία έξυπνη λύση, για να ξεχωρίσουμε τις δύο περιπτώσεις, ήταν να τοποθετηθεί ένας αισθητήρας θερμοκρασίας εξωτερικά του ΚΑΦΑΟ.

Έτσι, μπορέσαμε να υπολογίζουμε την σχετική θερμοκρασία, δηλαδή, την διαφορά της εσωτερικής από την εξωτερική και να παίρνουν στα κεντρικά την σχετική θερμοκρασία που είναι πολύ πιο αξιόπιστος δείκτης για βλάβη στο εσωτερικό ενός ΚΑΦΑΟ. 

Πείτε μας, την γνώμη σας για την Παρουσίαση ...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *